Huren of verhuren van een woning

Huurrecht

Vaak worden woningen of bedrijfsruimtes gehuurd. Beide types huurobjecten vallen onder aparte wettelijke regimes wat ertoe leidt dat er verschillende (soms dwingende) regels gelden over bijvoorbeeld het aangaan of beƫindigen van dit soort overeenkomsten. De officiƫle wettekst biedt soms uitkomst, maar vaker is het in het belang van de klant als er wordt gezocht naar een praktische oplossing. Samen met u wordt de strategie bepaald, waarbij (bedrijfs)belangen, juridische haalbaarheid en kosten tegen elkaar worden afgewogen.

Heeft u vragen over uw huurovereenkomst of wilt u deze inhoudelijk laten toetsen? Heeft u vragen over gebreken aan uw woning, blijft een van de partijen in gebreke met het nakomen van zijn onderhoudsverplichting, heeft u vragen over de exploitatieverplichting, huurprijsherziening, indeplaaststelling of over de opzegtermijn, over huurtoeslag, goedkeuring afwijkende bedingen, ontruimingen, huurprijs, verhuur onder de Leegstandwet of voor korte duur, een procedure bij de huurcommissie, uw servicekosten of onderverhuur? Dan bent u bij ons aan het juiste adres.

Voor de volgende huurrechtvragen/huurrechtonderwerpen kunt u contact opnemen met ONS Advocaten (Eindhoven en Roermond):

• Het inhoudelijk toetsen van de huurovereenkomst;
  • De gebrekenregeling;
  • Een van uw huurders voldoet de huurprijs niet;
  • Het (niet) nakomen van de onderhoudsverplichting;
  • Onderhuur;
  • Beeindigen van de huurovereenkomst;
  • De verhoging van de huurprijs;
  • Een procedure bij de huurcommissie.
  • De huurtermijnen van bedrijfsruimtes;
  • Opzeggen van de huurovereenkomst bedrijfsruimtes door de huurder;
  • Opzeggen van de huurovereenkomst bedrijfsruimtes door de verhuurder;
  • Mocht u naar aanleiding van het bovenstaande vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met ONS Advocaten (Eindhoven en Roermond).